Edukacja daltońska w SP1 w Tarnowie Podgórnym
Edukacja daltońska w SP1 w Tarnowie Podgórnym
Plan daltoński polega na metodzie indywidualnej pracy uczniów, a zatem zrywa z tradycyjnym systemem nauczania. W Naszej szkole, wykorzystując elementy tego planu, pozwalamy dzieciom uczyć się we własnym tempie, pobudzamy do współpracy, stosujemy indywidualne sprawdzanie wyników pracy ucznia. W klasach umożliwiamy dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości ucznia, wdrażamy dziecko do polegania na sobie, budzimy inicjatywę i samodzielność dzieci zarówno w działaniu jak i myśleniu. Uczniowie wyrabiają poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania szukając najlepszych i najprostszych metod pracy i są odpowiedzialne za wynik końcowy. Samodzielna praca bardzo dobrze działa na motywację. Dzieci z chęcią podejmują działania wymagające ich aktywności. Ważnym elementem w koncepcji edukacji daltońskiej jest współpraca, która niesie ze sobą wartości w zakresie edukacji społecznej, gdzie najważniejszym pojęciem jest szacunek oraz współpraca dydaktyczna.
Uczniowie klasy IIB często pracują w parach lub grupach ucząc się samodzielności, odpowiedzialności za zadania oraz szacunku do siebie. Jest to duże wyzwanie zarówno dla uczniów jak i wychowawcy. Razem tworzą społeczność klasową i razem za Nią odpowiadają. Każdy z uczniów odpowiada za atmosferę w klasie i wie, że ma realny wpływ na to jak wygląda lekcja.
- Praca w zespołach - Grenlandia
- Praca w zespołach - Lektura „Drzewo do samego nieba”
- Praca w parach - Moja książka